Fransa'da staj bulmak

2 - 3 ay çilesini çektim yeminle. Tamam ben yavas biriyim kabul ediyorum.
Once Almanya'da su an ismini dahi hatirlamadigim bi sirkete basvurdum. Motivasyon mektubu felan yazdim yani, ingilizce çevircem güzel yazcam diye saatler harcadim. Bu arada bizim siniftakiler çoktan hepsi 200 yere Cvlerini yollamislardi. Olsundu. Ben bu basvurdugum yere nasilsa alinacaktim.
Tam 45 gün sonra mail geldi : Dear Kubra, the internship position offer is no longer available.
Ebenin ...
Dünyam basima yikildi. Halbuki ben ne hayaller kurmustum. Sonra basladim baska yerlere bakmaya.
Ardindan tam 10 sirkete daha basvurdum. Kriterlerim arasinda sirketin bulundugu konum, verecekleri para basta geliyordu.
Küçük bir sehirde bulunan (genelmüdürlük) Lactalis Group'la skype'tan görüsmem oldu. Ulan dedim tamamdir. Bunlar kesin beni alir. Bildigin 1 saat konustuk. Kizin biri bana döndü dolasti ayni sorulari sordu. Bende Allah'tan biraz sirket hakkinda arastirma yapmistim, yok iste bildiginiz markalarimiz neler cart cort. Bi ara bunalip, ya tabikide sirket hakkinda tüm bilgilere sahip degilim ama hizlica ögrenirim merak etmeyin dedim. Ha bunlar bide AK Gida'yi satin almislar. Dediim hooop turkçemde var beni alin beniiii.
Ben basladim tabi o sehirden ev felan bakmaya. Annemle hayaller kurduk orda otururuz felan. Adamlar 1000 euro maas verio ooooh.
Cuma günü konustuk, pazartesi cevap veririz dediler veee
Bekledim
Bekledim
Mail attim, lan hani pazartesi cvp vercektiniz???
-Cevapyok-

Puh sizin sifatiniza.
Yahu koskoca sirketsin madem 2 dakkani ayir ulan baskasini uygun gördük diye. Size harcadigim o 2 saat haraaaaam olsun.

Ardindan ben biraz panikleyip galiba 200 civari yere basvurdum artik önüme çikan anonsa basvuruyordum. Bazilariyla gôrüstüm hosuma gitmedi. Vazgeçtim.
Affikeys diye bi sirkete basvurmusum, adamin biri aradi. Internet sitelerine baktim içim isindi, bloggerlarla felan ugrasiyorlardi reklam felan koymak için. Wuuuu dedim tam benlik.
Adamla konusur konusmaz, bir buçuk dakikada kendinizi anlatin dedi. Hah tam benlik. Hiç deilse 1 saat konusturmadi mal gibi.
Adamla yaptigim 2 tane 5er dakikalik telefon konusmasi sonucunda olur tmm dedi.
Lakin hersey simdi basliyordu: start-up oldugu için 500 € civari maas veriyorlardi ve burasi Paris'teydi !!!

Oh Mon Dieu!

Velhasil su an Paris'te inim inim inliyorum ucuz yer bulacam diye. Ve halada bulamadim. Bildigin 10 günüm kaldi. Oley.