staj görüsmesi.

Bugün sabahtan aksama kadar yagmur yagdi soguk bi rüzgar esliginde. Oglen eve geldigimde, sanki gokyuzu bas bas bagiriyordu " okulaa gitmee" diye. Bende gitmedim tabi. Evde oturur, yamisir, psikolojikmen staj gorusmeme hazirlanirim diyordum, annemden yedigim tepikle kendimi mutfakta 5 tane tencere yikarken buldum. Hayir ortalikta yemekte yok, bu tencereleri kim batirdi ? Salatami yapip yemis, artik göbek kismimdaki degisimleri gözlemlemeye karar vermistimki, az önce iki tabak topalak yemegi yiyerek herseyin içine ettim. 
Staj görüsmesine giderken rahat takilan ben, içeride iki tane cadaloz karinin ince penyeleriyle oturusunu gördükten sonra benim dagdan indim bayira modunda oldugumu farkettim. Koskoca dag botlari, kapkalin bir mont, içimde kazak.. Girdim içerdi oturttular beni bi kiyiya, patron gelicekte onla konusucam bekliyorum.. Kimse yuzume dahi bakmadi. Lan dingiller, ben tam 45 dakika boyunca evde  nasil sempatik gorunebilirim derdine düsüp saç, makyaj ugrasmisim niye bakmionuz bana? Niye kimse benle ilgilenmiyo lan? Ben evde saçlarimi yandan örmüs, Heidi gibi gelmeyi bile göze almisken, bunlar niye boyle sessiz sessiz oturuyolar ? Bu ne biçim bi ambians ? Nerde kaldi lan bu herif ?.. 
Derken.. adam geldi, elimi sikti, sonra geri gitti telefonu çaldi bisey oldu. Halbuki ben bu el sikma isini cok ciddiye aliyordum, oturdugum yerde gelisi guzel bisi oldu, enerjilerimiz birlesemedi. Zaten montumun içinde eriyip bitmeme az kalmis, adam resmen göründü gitti. 
Sonra anca islerinden kurtulup beni odasina aldi. Ne oda ama, heryerde kagitlar bisiler, insan içinde kaybolur o derece. Tabi o arada benim kalp ritmim bozulmaya, agzim kurumaya basladi. Cok pis heyecan yaptim. Lan sanki karsimda onemli biri var, alt tarafi bi staj seysini konuscaz, niye stres yapion salak ? diyerek heyecanimi dindiririm dedim, olmadi. Sesim zoran çikti. Adam niçin burda yapmak istiyosun diye sorunca, evde 50 kere tekrar ettigim cumlemi : sigorta dunyasi beni gerçekten cok ilgilendiriyor, iki senelik okulumdan sonra lisansimi banka-sigorta uzerine yapabilirim, o yuzden size geldim, dedim. Ama öyle bi söyledimki, sanki kitap okuyorum. Yahu ne yapayim yani ? Adama , "kardes valla yengeme sordum bana yardim et diye, seni bulmus, yapmak zorunda oldugum bi staj var ve eger bulamazsam 0 alirim o yzden geldim, yoksa kasina gozune degil yani " mi deseydim ? Sigortaci olmak mi ? hahha. daha neler. 
Adam bu sefer, " neler yapmalisin bu staj boyunca, ne ögrenmek istiyorsun" ? diye sorunca, karsisinda mal mal bakakaldim bi kaç dakika. Ya bu nasil soru ? Ne bilim ben napçam ? Fotokopi çekerim, kahve getiririm. Sunu sunu yap dersin yaparim. 
Sonra titreyen bi sesle " siz ne isterseniz " dedim ezik gibi. Halbuki kendinden emin, özgüveni tam, kendini iyi ifade eden biri olmak istemistim. Salak salak bakindim yine. Adamda bisiler söyledi. Yarisindan çogunu duymadim çunku kendisi fisildasiyordu. Yahu zaten kulagim tikali bok var, bagirsana beaa, diyemicegim için, "hee hmm ok, tabi olur ehehe" gibi saçma salak cevaplar verdim.
Bi ara staj kagidimi doldurduktan sonra, fotokopi yapmaya gitmisti ki, ordaki cadaloz karinin biri " niye aliyorsunuz bu isleri biliyormuki" gibisinden bisi soyledi. Bizimkide amcasini taniyorum dedi. 
Sonra tekrar bana amcami iyi tanidigini soyledi. 
Bu su demek oluyor : valla senle nasil ugrascaz bilmiom, amcan olmasa, surdan içeri giremezsin, kendisi onemli musterilerim arasinda oldugu için sanslisin zevzek. 




Vayy ben öleydimmm, vayy ben öleydimmm. Duymayaydimm o sözleri
Cadaloz kari. Görüscez senle 3 haziranda. 
Bu arada haftada 35 saat. Allah bana ve onlara sabir versin.