hamarat kiz.

Sanirim hiç bi zaman hamarat bi kiz olamicam.. Annemin dün " bak H.'nin kizini herkes istiyormus, pek hamaratmis, annesigil bi hafta biyere gidince, butun evi piril piril etmis, halilari yikamis."   demesinden sonra anladim.
Annemgil bi hafta evde olmucak..heralde benim en son yapacagim sey hali yikamak olurdu. Annemgil döndügünde evi yasanabilcek halde bulduklarina sükretmeli bence. 
Bizim memlekette "zipir zipir" diye tabir edilen, misafir geldiginde kendini bi kosu mutfakta çay yaparken bulan kizlar vardir ki, bunlar sevgili kaynana adaylari tarafindan en çok tercih edilenlerdir. Cok fazla çeneni açma, cay koy, çayini bitirenleri takip et, butun aksam kosustur, meyve getir, cerez getir, misir patlat, ve daima güler yüzlü ol. Bide benim gibiler vardir ki, onlarada " gaç anam gaç nasi giz bu böyle ? " denir. Cay içmeyen biri olaraktan, çay nasil konur onu bile bilmem. Bazen dusunuyorum, misafirlige felan gitsek, evdeki tek genç ben olsam ve "kalk bi çay koy " deseler ne bok yiyecem.. Klasik numaralarimdan birisi, "napçaniz çayi, yediklerinizin vitaminini aliyormus, kahve yapayim ben size " diyip kahve yapmaktir.. Hem daha pratik, çay gibi en az 3 bardak içilmeyecegine göre, mutfakla salon arasinda gel-git yapmaktan daha iyidir. Neskafe yaparken, fincana ne kadar kahve atacagimi pek kestiremesemde, türk kahvesini oldum olasi güzel yaparim övünmek gibi olmasin. Hatta övünmek gibi olsun canim, zaten deminden beri kendimi yerden yere vuruyorum.. Bide mutfak deneylerim vardir övünemedigim. Bu sabah kizartmak istedigim ama kizartamadigim karnibaharlardan söz edeyim biraz. Pekte hevesliydim halbuki. Sasi susu bisi oldu çikti karnibaharlar. "Yuh kübra !, bunu 10 yasindaki kuzenin bile kizartirdi aq " diyerek kendimi firçaladim. Zaten kizartirken yarisini yedim tadina bakayim derken tek tek.  Oysa hamarat kiz boyle mi yapardi ? Sofrayi hemencecik hazir eder, çayi ocaktan alir servis yapardi. Ben gibileri sadece mutfakta salak salak gezinip "ne yesem lan ?" der, eline bi meyve alip bilgisayara çöreklenir.
Ama herzaman böyle degildim, yanlis anlasilma olmasin. Benimde hamaratlik çalismalarim vardi bir zamanlar. Ama annem herseyi gormezden gelip, beni baskalarinin yaninda övmedi. Nolurdu anne birazcik atip tutsan? " kübra dün hali yikamis, yorganlari çignemis, perdeleri ütülemis" desen ? Belki benide H.'nin kizi gibi istemeye gelenler olurdu..
Aman pirt ! Hali yikiyorum diye beni istemeye gelen, gelmesede olur.
Neyse odami topliyim, sonra banyo yapayim.