dedemiz

geçenlerde annemin uzun zamandan beri bakimini ustlendigi dedenin evine gittik. Sevgili dedecik annemi sutladi yerine baskasini aldi.. bizi  kahve icmeye davet etti, eet turkiyede cay icmeye derdik ama burda kahve içiyoruz malum.. binbir dil dokerek beni gitmeye ikna eden annemi takip ettim semsiyemle yagmur altinda. Vardik eve açti kapiyi, baktik salonda hazirlamis masanin ustune iki uç dilim pasta, püskevit ve kahve fincanlarini bizi bekliyormus. Kiyamadik yazik. Kendisi 86 yasinda, daha yeni komadan çikmis olmasina ragmen sapasaglam gorunuyordu. Eve girer girmez "semsiyeni suraya koy, ayaklarinizi paspasa iice sürtün " dedi. E bilioz dede heralde sap sup semsiyemle paldir kuldur evine  girmeyecegimizi ! Bunlarin temizlik taslamalari yokmu.. uleyn temiz olsaniz eve ayakkabiyla girmezsiniz bi kerem. Huh. Neyse adamin elinimi siksam, yanagindan opsemmi felan derken, egilmis bulundum dede   sap sup yanaklarima salyalarini biraka biraka optu. Neyseki bi ayagi cukurdada ses etmedim.. Aslinda sevimli bi adamcagiz, sabirlida olsa gerek.. karisi alti cocuguyla terk etmis bunu, ole uzaklasip gitmemis, dedenin kardesiyle evlenmis bi ust sokakta keyif çatiyor. Hain kari. 
Aman iste oturduk buyrun buyrun yeyin felan dedi, nerdeyse tabagi agzimiza sokacak. Lan evde keske bise yemeyeydimde ole geleydim dedim icimden. neyseki dede ziyaretimizin sonunda arta kalanlari bi posete koyarak elime tutusturdu. Evde ablamla zikkimlandik.. gel gelelim dedemizin evine, depo gibi ne varsa almis almis atmamis adamcagiz. bi odada 3 tane vitrin bi bufe iki masa, onlarin ustunde onlarca sus esyasi vazo vs. hepside en az 100 euros ediyormus oyle soyledi, niye bunlar kalabalik yapiyor boyle diye sordugumda.. evini gezdirirken bir yandanda anlatiyor, yok su mobilyanin adi saint louis, oteki napoléon bonaparte, odeki louis philippe felan fistan. Dede bunlar kaç yillik diyorum, 100 senelik diyor. Lan bu krallarin hepsi ayni donemdemi yasadi dede senin beyin erimis demeden.. ""hmm ohlala c'est très ancien, très jolie " gibi reaksyonlarda bulunarak evin tamamini gezmis oldum. Kapilardan geçerken biraz egilmek zorunda kalsamda hosuma gitti ev, iki katli odalar tuhaf tuhaf merdivenler daracik filan tam eski fransiz evleri.. bu arada banyo tuvaleti sonradan yaptirmis, geldiginde yokmus. " tabi olmaz krallar satolarinda tuvalet bulundurmuyorlarmis ortaliga siçiyorlarmis, herkes bunu kiniyor " dedim. Bak dedecik biz bile tuvaletlerimizle unluyuz " les toilettes turc" gerçegini aklindan çikarma dedim..Taharatlan, götünü basini iicene yu tuvaletten cikinca .. diyemedim tabi. 
Ah dede ah, evde onca degerli esya varken , bana sayfalari eskimiz, kararmis , yirtilmis kitap hediye ettik ya ede ede.. alacagim olsun.