Entegrasyon.

Sekiz senedir fransada yasiyo olmami hiçe sayarak, sirf 18 yasini geçtim diye beni yabncilar için olan bi formasyona çagirdilar. Bu formasyonun butun gun olmasi canimi fazlasiyla sikiyorken birde tatil gunune denk gelmesi gerçekten hiç isime gelmedi. 18 kisi tikildik bi odanin içine, yarisindan cogu zenciydi. iki tane ermeni bi perulu kadin bide yanimda birazdan can vercekmis gibi  duran sirbistandan gelen kadin..  Fransadaki haktan hukuktan bahsedecek olan guler yuzlu enerjik kadin yarim saat videoprojektorunu ayarlayamadigi için ara ara derin nefes alip " sakinim " demekten kendi alakoyamiyordu. Yazik.. Tum bu olanlar, bok gibi geçecek bi gunun habercisiydi.. " olsun lan bedavadan ogle yemegi yicem " desemde kendime, moralimi duzeltmeye yetmedi.. Kadin basini kaldirdi ve herkese kendini tanitmasini soledi : 
Yonunu bulmaya calisan bi gruptuk kisaca.. 
kadin bilgisayarini ayarladiktan sonra 78 sayfalik diaposuna basladi..  benide aldi bir can sikintisi.. fransanin ortacagdan beri tarihinin onemli noktalarini anlatti, sonra esitlikten felan bahsetti.. neyseki oglen oldu ve oturdugumuz yere yakin nadir turk restoranindan birine gittik. Bilerek en pahali menuyu seçtim. oda bildigin uc bes yaprak doner, yanina birazcik kizarmis patates , sos ve salata.. hepsi bi tabagin içindeydi, yani salata diosam benim disimin kavuguna yetmeyecek cinsten.. masaya koyduklari sepetteki ekmeklerin yarisindan cogunu mideme indirerek doymus oldum.. Restorana girdigimiz anda  asosyal oldugum icin zihnim bana iki kisilik masaya oturmami emretti. Gittim oturdum.. Bana Kudra diye seslenen senegalli dev cocuk " yalniz kalmiyim " diye yanima sigisti. Ve bunu acikca dile getirdi dana.Zaten masa bit kadar, cocukta iki metre boy var zoran sigdi ama sonunda masayi ite kaka basardik.. Momar baslamasinmi bana hayat hikayesini anlatmaya.. igrenç aksaniyla dediginin yarisindan cogunu kavrayamayan ben, ilk baslarda " efendim ? ne dedin ? tekrar edermisin ? " diyerek efor sarfetsemde sonunda ipleri saldim, " hee, hiii , hmm , hadi ya ? " diye diye iki saat geçirmis oldum. Hayir smdi gene mecburen dinlemek zorunda kaliosun, hani cocuk sana bi soru sorsa " hadi ya ? " desen ayip olcak.. belki arada bisi anlarim da bnde konusurum diyerekten dikkatimi ona verdim. Kendisi cografya okumus felan fistan, cok gezmis.. Beni ilk gordugunde italyan yada ispanyol zannetmis, ne alaka anlamadim ama.. Sonunda bende anlattim böle böle Momar bnm ise ihtiyacim var lan, bana is bul. Bak Paris'te oturmussun orda staj yapcam  ev bul bana desemde cocuk basladi bu sefer pariste gezilcek yerleri anlatmaya.. nyseki yemegin sonunda mail adresini aldim ki bana ev bulmakta yardimci olsun.. 

Ogleden sonra geriye kalan 50 sayfalik diapoya gozlerimizi dikerek geçirdik. Saat beste formasyon binasindan cikabildik. Saat dortle bes arasi yanimda oturan bitkisel hayata geçmis sirp kadin beni biraz tedirgin etsede sag salim gunu atlattim.. 
Cikista iflas etmis bi magazaya girerek 40 eurodan 5 euroya dusmus ayak numarama uymayan botlari alarak saçma sapan bi harekettte bulundum. Olsun ben kazandim. Sonucta ucuza aldim. Annem giyer topuklu cicili bicili botlari..