4

bayanargo:

Bir gün daha bitti sensiz… Bütün gün pencerenin önünde oturup, anılarımızı tazeledim. İlk elimi tutuşunu, ilk saçlarıma dokunuşunu, ilk öpücüğünü… Hatırlar mısın bilmem… Güneşin doğuşunu, hayatına girişime benzetirdin. “Senden önce ne siyahın beyazdan, ne beyazın siyahtan bir farkı yoktu; sen geldin, renkleri getirdin. Aydınlığı getirdin…” derdin.
Her güneşin batışında söylediklerin geliyor aklıma… Bende güneşin batışını sana benzetiyorum. Sen gittin, her şey zifiri karanlıklara büründü.




Her sabah evimizi henuz dosemedigimiz icin teyzemgilden aldigimiz onlarada dedemgilden transfer olmus divanda belim acimis bir sekilde gozlerimi dunyaya açiyorum. Iki gundur o aciyi bir tek belimde degil bogazimda ve basimdada hissediyorum .. Saol klima kardes.. Yaz ortasinda beni hasta ettigin için ..

Gozlerimi açar açmaz karsimda en ucuzundan bir utu masasi , ustundede henuz dolabim olmadigi icin bir yigin camasir.. onun arkasinda duvara yaslanmis binbir hayalle yeni odama asarim diye  3 euroya aldigim marilyn monroe tablosu , yaninda ust uste konmus bir ay sonra ici tika basa dolacak 3 tane valiz.. 


Yatagimin ucunda nerden geldigini bilmedigim kapaklari cikmis , cami kirilmis bir televisyon masasi ..alt katina uc paket burda pahali olur diye fransadan getirdigim orkid , camli yerinde yaymis oldugum makyaj malzemelerim.. ustundede bizim eski arkasi tombul philips televizyon..iki yaninda  her evde oldugu gibi , hic bir zaman kullanilmamis gül suyu ve vazelin kutusu.. televizyon sehpasinin saginda yine nerden geldigini cikaramadim sol ust tarafi kirik bi ayna ve sag tarafinda odaya ayri bir hava katan  henuz calamadigim gitarim ve kosede tum ic camasirlarimi tiktigim jennifer poseti.. 


Butun ramazan ayini bu odada tikilmis olarak geçirecegim sanirim ha belkide ara sira karsi komsumuz olan yeni gelinin evinde takilarak geciririm, oda annemin israrlariyla.. hic sosyal olmaya , zorla gulumsemeye ve o kiza su tuhaf hayatimi anlatmaya takatim yok. Simdi soracak niye annenle fransada yasiyorsun , niye baban burda kaliyor diye.. 


Her zaman söylemem gereken cevabi yinelemek zorunda kalicam .. : babam bi kac sene sonra emekli olunca yanimiza gelecekti , ama vize alamadi ve burda kaldi. Ne kadar guzel bi yalan. Basta bende inaniyordum  ama sonunda bizi basindan atmak istediginden emin oldum. Yada annemin doldurusuna geldim bilmiyorum. Yok yaf ne doldurusu , gerçekleri goremicek kadar aptalmiyim ben.. hicte bilene.. Ha bide yeni evli oldugu için kocasiyla yasadigi fantazileride duymaya hicmi hic niyetim yok mersi.

Bu arada sabahki maratonuma devam edeyim.. Kalkar kalkmaz ilk yaptigim sey aynada sanki uzerinden kamyon gecmis gibi olan suratima bakmak ve saçlarimi tepeden baglamak.. Yuzumu yikayip annemin hazirlamis oldugu kahvalti sofrasina oturmak.. sonrasinda eyyatli kaldirip  bulasiklari anneme yikatmak.. sonrasinda  duvarlari cingene pembesi olan ve babamin biz yokken aldigi turuncu koltuklarla dosedigi salonumuzda gerilip televizyon seyretmek. 


Ve Babamin bu hareketiyle ortusen dekorasyonun d'sinden anlamadigi gerçegi.. Ne kadarda aci degilmi ? Neyseki annem bugun krem bi ortuyle bunu kamufle etmeyi basardi.Umidim her sene yapacagimiz ufak tefek rötuslarla bu evi bi 5 sene sonra mukemmel hale dönüstürmek.. 


Kim bilir belki birgun benimde bi odam ve yeni bir yatagim olur. 10 aydir koca kiçimdan dolayi ortasi çökmüs bi yatakta uyumaya çalisirken burdaki divandan sonra eski yatagimi özlemedim degil. Allah'im benim ne zaman söyle çift kisilik, yumusacik ,uyuyunca bi o yana bi bu yana yuvalanabilcegim bi yatagim olacak ? Ne zaman ?

Derdim çok buyuk , yarama tuz basmayin dostlar.. lelelellelelelellee.